Internacjonalizacja MŚP Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP Programu Operacyjnego Polska Wschodnia
2014-2020 nastawione jest na ekspansję działalności przedsiębiorstw z makroregionu Polski Wschodniej, poprzez rozwój eksportu na nowych rynkach zagranicznych. Wsparcie w ramach działania 1.2. Internacjonalizacja MŚP zakłada opracowanie strategii rozwoju działalności eksportowej wraz z badaniem i rekomendacją rynków najbardziej perspektywicznych dla działalności Wnioskodawcy oraz rekomendację działań niezbędnych do wejścia ze sprzedażą na dany rynek. Nasza firma cechuje się wieloletnim doświadczeniem w skutecznym pozyskiwaniu dotacji na internacjonalizację działalności. Wykorzystując wiedzę i doświadczenie zapewniamy kompleksowe i indywidualne opracowanie strategii biznesowej oraz pomoc w działach wdrożeniowych prowadzących do rozwoju eksportu.
POPW 1.2
Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014-2020
Poddziałanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP
- Termin naboru:
28.04.2017 – 30.06.2017
- Zasięg terytorialny:
Polska Wschodnia (województwo: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie)
- Typ projektu:
Rozwój eksportu
- Kto może składać wnioski?
- Mikro przedsiębiorstwa
- Małe przedsiębiorstwa
- Średnie przedsiębiorstwa
- Kwota dofinansowania:
550 tys. PLN
- Wysokość wsparcia:
80% kosztów kwalifikowanych
- Wydatki kwalifikowane:
Zakup usługi doradczej opracowania strategii internacjonalizacji firmy;
Wydatki związane z wdrożeniem strategii internacjonalizacji firmy, w tym:
Wyszukiwanie, selekcja, nazwiązanie kontaktów handlowych z potencjalnymi partnerami na wybranych rynkach zagranicznych;
Dostosowanie produktów do wymogów stawianych przez wybrane rynki zagraniczne (np. badania marketingowe);
Uzyskanie certyfikacji lub innej dokumentacji prawnej niezbędnej do rozpoczęcia sprzedaży na wybranych rynkach zagranicznych;
Opracowanie szczegółowego planu kampanii promocyjnej, projektowania materiałów reklamowych, stron internetowych;
Opracowanie wzornictwa opakowań, katalogów produktów, projektowanie logotypów;
Opracowanie regulaminów usług niezbędnych do wprowadzenia produktów na wybrane rynki zagraniczne;
Koszty uzyskania ochrony własności przemysłowej za granicą;
Udział w międzynarodowych targach, wystawach i misjach gospodarczych, w tym:
Wynajem i zabudowa powierzchni wystawienniczej;
Organizacja i obsługa stoiska;
Transport eksponatów oraz elementów zabudowy (ubezpieczenie, odprawa celna i koszty spedycji);
Delegacja trzech osób uczestniczących w targach, wystawach lub misjach wraz z opłatami za wizy i ubezpieczeniem;
Wpis do katalogu targowego, opłata rejestracyjna i reklama w mediach targowych;
Organizacja spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi;
Zakup oprogramowania niezbędnego do automatyzacji procesów biznesowych w związku z przygotowaniem do rozwoju eksportu w formie praw autorskich lub licencji;
- Warunki obligatoryjne udziału w konkursie:
Wnioskodawca musi prowadzić działalność na terenie jednego z województw makroregionu Polski Wschodniej – siedziba lub oddział potwierdzony wpisem do odpowiedniego rejestru (KRS lub CEIDG), ponadto wymagane jest wskazanie liczby pracowników zatrudnionych na terenie Polski Wschodniej;
Wnioskodawca w okresie 3 lat poprzedzających rok złożenia wniosku o dofinansowanie, osiągał przychody ze sprzedaży nie mniejsze niż 200 tys. PLN;
Więcej informacji na temat aplikacji wniosków udzieli:
Izabela Rosa
izabela.rosa@segna.pl
t. 605 508 429